Funderar på om man borde göra en koordinerad insats för att de som
ännu inte tagit ställning till den nya licensen skulle göra ett val?
På sajten http://odbl.de/sweden.html kan man se statusen för de mappat
i Sverige. En absolut majoritet har godkänt, några enstaka har
förkastat den nya licensen och sen finns det circa 800 som varken sagt
bu eller bä.

Vad jag tänkter mig att man kunde göra är att skicka ett mejl till de
som ännu inte tagit ställning och informera dem om licensbytet och be
dem att överväga att godkänna den nya licensen. Fast det borde
koordineras då 800 är ganska många och det är ingen idé att en och
samma person blir uppvaktad från många olika håll.

/Markus