Jag tror att detta är data från en GPS där användaren har skapet en
massa POI i sin GPS och sedan exporterat och konverterat sin GPX-fils
taggar direkt till taggar i OSM.  Om jag tittar på en fil med
waypoints från min Garmin GPS så finns taggarna ele, name, cmt, des
och sym för varje waypoint, förutom varje waypoints koordinater
förstås.

vänligen
   Bengt B