Hej!

Är det någon som känner till några bra studier om OSM som framförallt
handlar om 1) dess trovärdighet och 2) dess användningsområden vid
kartsystem för framförallt synskadade? Dessa två punkter gärna
kombinerade. Det hade varit intressant och bra för rapporten för
Haptimap som jag arbetar med om det hade funnits några tidigare
försök, som antingen hade kunnat studeras nu, eller om det redan finns
färdiga studier man kan referera till. Jag har tyvärr inte personligen
tillgång till någon uppsatsdatabas, men om någon känner till titel och
författare kan jag skicka detta vidare till Lars Harrie
(http://www.natgeo.lu.se/Personal/Lars.Harrie/) som har denna
tillgång. Det allra bästa vore förstås om det finns några
OpenAccess-studier :)

Tack på förhand!

Andreas