On 29 dec 2011, at 12:14, Robert Helgesson wrote:

> [...]
> av Skåneleden. Själv har jag inte haft tid och ork att prata med
> Region Skåne om en omlicensiering av den Skåneleden-data som
> fortfarande är baserad på importen. Michael Collinson erbjöd sig dock
> för ett tag sedan att göra detta. Vet inte hur den processen har
> fortgått men efter den är avklarad så kan jag godkänna CTs.
>
> Alternativt kan man helt enkelt radera datan, borde inte vara så svårt
> eftersom det är taggat med attribution=Region Skåne. Relationerna har
> visserligen också denna tagg men de ingick inte i importen.

Det finns väl några funderingar på legal-listan om att man ska kunna sätta en
odbl=no tag på objekt som ej är kompatibla men som har skapats/ändrats av
godkännande användare. Lite motsatsen till odbl=clean/yes taggen som
diskuteras. Bäste vore det ju dock att få ha kvar Skåneleden i odbl-kompatiblet
format med Region Skånes godkännande. :)