30 maj 2012 kl. 17:52 skrev Martin Holmgren:

> Jag har själv haft tankar i den riktningen när jag har följt diskussionen
> kring kommun-/tätortstaggning, där det ju huvudsakligen har handlat om just
> taggning och inte geografi. Har svårt att själv komma på vad argumenten mot
> att hantera vissa uppdateringar i ett mer taggcentriskt verktyg - har du
> någon länk till IRC-loggen där detta diskuterades? Vore kul att se argumenten
> för och emot.

Den är tyvärr inte kvar, men kortfattat var alla mycket defensiva och tyckte
det verkade vara läskigt att en OSM-noob kom och automatiserade förändringar i
databasen. Och då handlade det bara om att stoppa in 260 stycken KNKOD. Det dök
även upp åsiker åt hållet "om du redigerar med JOSM så ser du andra saker du
annars hade missat" och det stämmer: hade jag automatiserade skulle jag inte
sett att det på vissa ställen redan fanns en "knkod" (gemener) i stället för
"KNKOD" (versaler).

> Har du byggt något eget verktyg (med tanke på din förpliktigande e-postadress
> :-) ) för taggredigering, eller hittat något befintligt?

Jag bygger nog ytterligare en liten snurra just för ändamålet som skapar ett
changeset jag sedan kollar lite på med ögonen innan jag skickar vidare den till
servern.

                kalle