Den 12 juni 2012 19:01 skrev Markus Lindholm <markus.lindh...@gmail.com>:
> Jag skulle nog rösta på highway=service och använda
> highway=living_street enbart om det är skyltat som sådan.
>
> /Markus

Antar att du menar denna skylt:
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Vagmarken/Anvisningsmarken/Gangfartsomrade/

Håller med. delvis. Har inte bestämt mig riktigt vad jag tycker.
highway=service blir det ju en massa av i så fall. Och eftersom dessa
"vägar" mest används som gång och cykelväg ser jag en fördel med att
ha de taggade som sådana (tror det blir mer "universellt" förstått av
gemene man då.) Men som sagt jag är kluven.
Dock inte om att bara gåfartsområde borde klassas som
highway=living_street det anser jag stark. :)

MvH Tobias