Det är ett problem med openstreetmap att man går både efter GPS och
efter kartor som Bing. Kartorna säger ju sig kunna skilja upp till 20
meter med verkligheten och GPS:ernas faktiska noggrannhet skiljer sig
rätt mycket beroende på antal satelliter etc.  Problemen uppstår i
området där dessa två metoder möter varandra. Det ger i praktiken
skeva kartor här och där.  Utan GPS-spår skulle vi inte klara oss där
satellitbilderna inte har tillräcklig upplösning. Skulle vi bara gå på
GPS och inte tillåta satellitbilder så skulle mycket av världen inte
vara med i openstreetmap idag.

Slutsatsen är väl att göra så bra det går.

/B