Jag vill nog inte ha alla vägar importerade från kommunen, eftersom
alla bilvägar i kommunen redan är mappade. Det blir en massa
dubbelarbete och dessutom skulle en massa historik gå förlorad. Min
tanke var att ändra på de vägar som redan finns.

Det med rikta in ortofoto hade jag inte tänkt på. Skulle man då ladda
upp den datan otaggad, eller tagga den på något sätt? Såvitt jag vet
renderar väl inte Mapnik vägkanter? Jag läste i helpdesken nånstans
att det finns en ambition att göra det i framtiden, men det är jag
inte helt säker på är helt eftersträvansvärt med tanke på vilket
extrajobb det skulle medföra för vanliga dödlig obetalda amatörer.

/Andreas