25 mar 2013 kl. 23:44 skrev Erik Johansson:

> hel del postnummer som ändrade sig just då. Han nämnde även att
> postnummer inte alltid går att göra rena och fina polygoner av,
> exklaver, enklaver och allt sådant där finns. Men det är klart du kan
> github:a det så länge det är ok för Posten.

För sådant skapar jag multipolygoner med yttre och inre hull. Fungerar oväntat
bra. Lyxigt va? Anledningen till de där oväntade strecken i polygonerna var
just det, att jag ritade inre hull som en del av yttre hull.

Tyvärr är Voronoi-algon jag använt (jshull) så buggig att jag antingen måste
rätta den (orka(tm)) eller leta upp något alternativ. Försöker lista ut hur
algon i Vivid solutions JTS fungerar. Vore smidigt om den bara fungerade.

                kalle