Tjenare Bengt,

Alla tasks, som jag förstår det, är lokala för varje installation. Men den
installation som gjorts på http://osm.kodapan.se/tasks är specifikt för
Sverige. Dvs. all systematisk mappning kan göras genom denna, och projekt
kan skapas för ett visst område och syfte.

OSM blir ju aldrig komplett, så den "globala" databasen är i så fall kartan
på openstreetmap.org.

Jag har skapat ett första projekt på http://osm.kodapan.se/tasks/job/3 :)

MVH /Daniel