Hej

För den som är intresserad av bilismens guldålder finns sedan några år
tidningen Riksettan, som bland annat har gjort flera reportage om
Riksettans sträckning. I oktober numret handlade det om Riksettans
sträckning mellan Nyköping och Mjölby, inklusive karta.

Tidningens hemsida = Riksettan.net

Mvh

Anders

lör 2013-12-14 klockan 09:59 +0100 skrev Andreas Vilén:
> Låter jättebra. Finns det någon tydlig och användbar källa för vilka
av
> dagens vägsegment som utgör de äldre riksvägarna, och vilka av dessa
som
> man bör markera ut speciellt? Någon allmänt historisk vägkarta bör vi
ju
> inte vara, men just riksettan är som jag förstått det ett turistmål
och bör
> förstås märkas ut.
>
> De segment som har name=Riksettan kanske behöver gås igenom förresten.
Jag