Hej,

Jag har lagt till en liten lekplats i Lund, och skulle som nybörjare uppskatta
om någon med lite erfarenhet kan se om det ser vettigt ut. Några läropunkter?

Jag känner inte till det officiella namnet än, så tills vidare har jag använt
det lokalt använda smeknamnet istället.

Om man vill behålla smeknamnet även efter att det officiella namnet senare
är inlagt som name, kan man flytta det till någon kommentar av något slag?
Brukar man göra det, även om det bara är en mycket lokal uppgift?

Jag måste för övrigt säga att jag är imponerad över hur enkelt webbverktyget
för att redigera osm är för småändringar som denna. Handledningen (tutorial)
i verktyget är också pedagogisk.

--
Fredrik Jonson