Allmän handling och offentlighetsprincipen har tyvärr ingenting alls med
upphovsrätten att göra. Upphovsrätten är separat även om viss data från
myndigheter, som exvis statistik från SCB, är fri från upphovsrätt. Minns jag
rätt finns det dock tyvärr ett explicit undantag för kartor. Har inte möjlighet
att googla runt just nu dock.

Mappning i flera plan är väldigt svårt, men jag ser faktiskt inte hur förgjorda
kartor skulle hjälpa en att kartlägga sådant jämfört med egensurveyade.

/Andreas

Skickat från min iPhone