Hej på er. Jag såg precis att det runt min hemort har kommit fräschare Mapbox-satellitbilder. Förut var dom nästan helt oanvändbara, men nu är dom nästan hyfsade. Dessvärre är det svårt att justera in en bra offset eftersom jag inte riktigt vet vilka punkter i OSM-datat som är mest tillförlitliga. Ni som också saknat bra Mapbox-satellitbilder kan ju kika ifall ni också har fått fräschare bilder.

Jag tror att jag ska göra en liten lokal mätkampanj där jag mäter upp ett par korsningar eller liknande ett antal gånger. Sen kan jag passa in satellitbildernas offset mot dessa.

Mvh Christian