Att använda olika mönster (streckade linjer, punktade linjer,
punktstreckade osv) är ett generellt sett ett bra sätt att låta även
färgblinda kunna ta del av information, men det tar dock inte bort behovet
av att ha en "färgnyckel" bredvid sig när man ska tolka när man ser. Om man
inte vet vad en punktstreckad linje betyder är man inte hjälpt av att
tydligt se att det är en punktstreckad linje.

Jag ser att nu har hastigheterna ploppat upp i klartext (30, 50, 70 etc)
när man läser in TMS-lagret i JOSM, det tycker jag blev alldeles perfekt.
För de kulörer som den färgdefekte (färgBLINDhet är trots allt ytterst
ovanligt) ser är det jättesmidigt att se kulörerna OCH ha färgnyckeln
inbakad i varje linje, för de kulörer man har svårt för så ser man
siffrorna.

Toppbetyg från mig, alldeles perfekt! :-)

/Tomas