Hej egil och allihop,

>Jag har börjat jobba med datan för Härnösands kommun. Det finns så många
>konflikter att jag vald att inte importera delar av den (landuse=forest)
Jag ser samma läge med de kommuner som redan är väl kartlagda. Utan att
automatiskt justera polygoners geometri under conflation-tiden är det omöjligt
att undvika manuellt arbete för sådana areor, tyvärr. Jag har ideér för att
förbättra mitt conflation.py skript så att mindre manuellt arbete skulle
krävas, tills dess vänta med redigeringen om ni tycker att det vore för
jobbigt. Och det lär vara jobbigt för större kommunen, men helt möjligt för
lagom stora kommuner.

Just nu behöver jag svara på imports@osm:s diskussion också. Återkommer med
dagens läge i den NMD-data mejtråden.

С наилучшими пожеланиями,