Hej Andreas

Tusen tack för alla detaljer. 😃

Jag hade hoppats att datan var bÀttre kvalitet Àn vad du berÀttar hÀr.

Jag har inte kollat GÀvles data Àn.

Vi fÄr nog ta det vÀldigt försiktigt om det du beskriver Àven stÀmmer pÄ GÀvle
och övriga landets data.

Jag har sjÀlv lagt in en del adresser i HÀrnösand, men det finns mycket kvar
att göra. Jag  Àr sugen pÄ att göra nÄtt Ät det och att mappa efter ett lager
med adressdata utan att förstöra dem tiotusentals adresser vi redan har lÄter
som en bÀttre vÀg fram.

NÀr jag lagt till adresser har jag oftast bara behövt kolla nÄgra fÄ hus per
vÀg och sedan kunnat rÀkna ut resten och placera dem effektivt med ett josm
plugin.
Om ett datalager finns bliver det ju Ànnu enklare för dÄ ser man kanske hur dem
ligger vid korsningarna utan att behöva kolla överallt.

Metoden jag hÀr beskriver gör att automatiska uppdateringar bliver omöjliga,
MEN vi skulle kunna göra difflager sÄ alla adresser frÄn 2019 Àr gröna och alla
som Àndrades i 2020 Àr röda. DÄ Àr det bara att kolla alla röda vid varje
dataslÀpp.

WDYT?

Mvh
pangoSE