En relaterad fråga: I vilken ordning lägger man in dubbel- och enkelriktade
sträckor i en rutt.
Har inte hittat nåt på wikin om detta (fast finns kanske om man vet var man
letar?)

Antag att vi har rutten
A-B=C=D-E=F-G
där B=C, C=D och E=F är dubbla enkelriktade. C är två separata noder.

Jag tänker mig att man bygger upp de från A mot G
Först A-B
Därefter de enkelriktade sträckorna tills de löper samman.
B-C
C-D
sen de enkelriktade i andra riktningen
D-C
C-B
sen vidare
D-E
därefter
E-F
F-E
och sist
F-G

Är det så man gör? Eller nåt annat? Är folk konsekventa eller ser man olika
varianter? (Ja, jag kan gräva själv men finns säkert nån som har bra koll)

/ Lennart

Jag tänker mig