Hej!

Flera inlägg här tyder på man inte har riktig koll på vad som hänt. Rent generellt är det ju bra att flera hjälper till med uppdatering av OSM, men inte på det sätt som PostNord har gjort. Jag vill inte åter dra alla negativa saker som gjorts. För den intresserade finns inlägg om det på flera ställen: Facebook, Nya osm-forumet och OSM-discord-server.

Angående blockering tycker jag det är bra, och verkar vara det enda sättet att få stopp på PostNord och få dem förstå att vi menar allvar. En sådan blockering kan ju alltid tas bort, när vi tror att det har skett en ordentlig uppryckning från Postnords sida.