Det är ganska osakligt att kräva perfektion på exakt allt som kommer in i OSM.
Det är mycket lättare att rätta en position på en fullständigt taggad
laddstation än att själv rita dom en och en och därefter själv hitta alla tags
och tagga konsekvent med övriga stationer runt om. Importen tillför mer än den
"förstör" genom sin metadata och ungefärliga position.

Noterar även att du skriver "placeringen av stationerna inte stämde överens
överhuvudtaget med verkligheten". Hur långt fel låg dom, och hur många av dom
hade stora problem?

Johan / <https://www.openstreetmap.org/user/Wulfmorn>