Ha jól hiszem, Faragó Zsolt írta az alábbiakat:
> Üdv mindekinek!
>
> Samba 3.x próbáltam, hogy egy adott megosztáshoz csak egy adott unix
> csoport tagjai férjenek hozzá.
> Így csináltam:
> elemzok csoport létrehozása, mappa tulaja a root, csoportja az elemzok
> (jogok: 770)
> az elemzok csoportba betettem két usert: feri és bela
> a samba-ban megcsináltam a megosztást, különösebb szabályozás nélkül.
> Azt gondoltam így jó, de a megosztáshoz más user is hozzáfér.
> Nem valid users, ill. write list, read list opciókkal akarom
> megcsinálni, hanem egy adott unix csoportra.
> [...]

A könyvtárat setgid elemzok-re kell állítani, hogy az ebbe újonnan létrejövő
fájlok és mappák ne a létrehozó elsődleges csoporját, hanem az elemzok-et
kapjak csoporttulajdonosként, és az umask-kal lehet elérni, hogy szintén
a létrejövő fájlokhoz automatikusan ,,jó'' jogok állítódjanak be, azaz
a tulajdonosnak és a tulajdonos csoportba tartozóknak legyen rw, a
többieknek semmi.

Emlékeim szerint mindkét dolgot nemcsak unix-, hanem samba oldalról is be
lehet állítani, az előbbit a megosztás  force group = elemzok
tulajdonságának beállításával, az utóbbit szintén a megosztásnál a create
mask = 660 és directory maask = 770 tulajdonság beállításával, ha jól
emlékszem.

--
PTG
Sometimes the best medicine is to stop taking something.