Kedves Listatagok!

A tárgyban is szereplő problémára keresem a megoldást, ha egyáltalán lehetséges. Leírom részletesebben, hogy konkrétan miről is van szó.

Adott két internet kapcsolat, az egyik a Sulinetes a másik a egy bérelt vonal VPN kapcsolatot alakít ki a Ritek felé (továbbiakban: Ritekes vonal) (Gondolom ez több iskolában is így van, legalláb is Szegeden). A Ritekes vonalat csak az igazgató, gazdasági ügyintézők és a titkárnők használják abban az esetben, ha *.ritek.hu domain-eket akarják elérni VPN-en keresztül, melyet az lábbi módon oldottunk meg anno. Bizonyos technikai okok miatt fizikailag még nincs külön hálózaton az IG, GH és titk. gépei. Ezért úgy van megoldva, hogy mégis elérjék az említett domain-eket, hogy a szükséges gépeken a C:/WINDOWS/system32/drivers/etc/host <file:///C:/WINDOWS/system32/drivers/etc/>
fájlba felvettem az alábbi sorokat:
10.1.x.y    *.ritek.hu

illetve a C:/Documents and Settings/All Users/Start Menu/Programs/Indítópult/ <file:///C:/Documents%20and%20Settings/All%20Users/Start%20Menu/Programs/Ind%C3%ADt%C3%B3pult/>
könyvtárba létrehoztam egy batch fájlt, mely az alábbiakat tartalmazza:

route add 10.0.0.0 mask 255.0.0.0 192.168.2.10 metric 21

ahol a 192.168.2.10 a Ritekes vonalon lévő router IP-je.

Ezzel eddig nincs is semmi probléma, szépen működik is kb. másfél éve. A probléma az, hogy ez a batch fájl csak akkor fut le sikeresen, ha rendszergazda jogú felhasználói módban fut; ebből következik, hogy az említett gépeken az elmített felhasználók rendszergazda jogokkal rendelkeznek. Ezt én egyre inkább nem preferálom gondolom nem kell mondjam miért: vírusok, nem kívánt programokat telepítése, stb.

Azt szeretném elérni, hogy ez a batch fájl hiba nélkül lefusson korlátozott jogú felhasználó estén is. Meg lehet-e ezt oldani, és hogyan?

Előre is köszön a segítséget!

üdv, Veres Sándor

--

Kossuth Zsuzsanna Gimnázium, Egészségügyi
és Könnyűipari Szakképző Iskola

mobil: +3620-8232-956
munkah.tel.: 62-420-647
e-mail: ver...@kossuthzs-szeged.sulinet.hu