Üdv!

Épp az imént derült ki, hogy az egyik diákunk megszerezte a hálózati
admin jelszót, netről letöltött program segítségével, 2 lépésben.
Mindig is tudtam hogy feltörhető a windows, de azt hogy ennyire
egyszerűen, nem, és főleg azt nem hogy az egyik diák megpróbálkozik
vele.

1, Helyi admin jelszót könnyű megszerezni (emlékeim szerint egy fájlt
kell átmásolni, amit mondjuk egy linux live cd-vel meglehet tenni,
abból pedig egy bruteforce jelszótörő programmal kiszedhetőek a helyi
fiókok jelszavai). Feltörte belépett admin-ként.

2, valami programot feltett a gépre, ami a következőt tudta: a tanár a
teremben a tartományi rendszergazda fiókkal lép be, mert így kényelmes
neki (tudom ez már hiba), a diák pedig egy programmal a hálózati
forgalomból kiolvasott valamilyen kulcsot,tokent (ilyen szinten nem
vagyok otthon a windows ezen részével, nem tudom hogy mi volt az
pontosan, csak sejtéseim vannak :) ), és ezzel tartományi
rendszergazdai jogokhoz jutott.

A digitális naplót szeptembertől kezdjük el futtatni. A következő a
problémám: ha a bejelentkezés során így ellopható egy felhasználói
fiók jogosultságai,
akkor egy tanár épp belép a tanteremben, ellopják a jogait, később
megváltoztatják a jelszavát, belépnek a digitális naplóba és azt
tesznek amit akarnak.

Két kérdésem/kérésem lenne:
1, Az ehhez hasonló módszerekkel történő feltörés ellen hogyan lehet
védekezni? Nem tekintem megoldásnak, hogy tartományi rendszergazda
fiókkal nem lépünk be a hállózatra, mert ilyen módon akár egy tanár
felhasználói hálózati fiókját is fellehet törni, és nemsokára indítjuk
a digitális naplót.

2, Ha valakinek vannak konkrét tapasztalatai windows feltörésekkel
kapcsolatban, esetleg linkek stb. kérném hogy küldjétek el nekem
magánban, vagy itt a listán, szeretném kicsit mélyebbre ásni magam
ebben a témában, mert csak úgy lehet az ilyeneket elkerülni, ha tudom
hogy milyen módszerek vannak.