Vojcsek Csaba írta:
Sziasztok!

tapasztalatokra lennék kívácsi "iskolawifizés" témában!

a suliban teszteltem egy Edimax EW-7206APg AP-vel és egy tp-link 5dB
nyereségű dipol antennával. ez kevésnek tűnik... ill az is...
Namármost az edimax oldala azt irja hogy a cucc 18 dBm -es sugárzást
tud.
Ezektől kellene nagyobb teljesítményű AP ill antenna beltérre.
Konkrét javaslatnak tapasztalatnak örülnék, a wifibolt.valami,
wireless.akarmi google stb javaslatokkal ne bombázzatok... :)

köszönettel:
vcs

Szerintem az adóteljesítmény növelése nem járható út, mivel mindegyik AP kb. ekkora teljesítménnyel sugároz. A router építéshez való miniPCI wifi kártyák, esetében vagy nagyobb teljesítményű is. Viszont az antenna jó elhelyezése sokat segíthet. Az a jó ha minél magasabban van, és minél messzebb a tégla, vagy beton faltól, födémtől. Pl gipszkarton falon középmagasságban ideális az AP elhelyezésére. Próbálkozhatsz olyan AP-vel, aminek 2 db nagyobb nyereségű antennája van, pl Ovislink, vagy Linksys -nél vannak ilyenek. A dipól antenna irányított karakterisztikájú, ezért AP-hez nem jó. Legfeljebb akkor, ha távolról akarod besugározni az iskolát, pl másik épületből. AP -hez egyébként körsugárzó kell, olyan mint az eredeti, de pl itt lehet nézelődni : http://www.wireless-bolt.hu/products.php?prcategory=2591 Mikrotik -nál lehet csinálni szektorsugárzó antennákat, ha 3-4 wifi kártyát teszek bele, de ezt már inkább internet-szolgáltatóknak, és nem beltérben. Így szerintem érdemesebb lenne több olcsó AP-t elhelyezni, és lehetőleg mindegyiket UTP-vel csatlakoztatni a helyi hálózathoz
(hogy ne repeaterként működjön)