Sziasztok,

szenvedek egy furcsa hibajelenseggel, megosztanam veletek, hatha
valakinek tamad egy jo otlete.

Van otthon egy regebbi gepem Asus P5PL2 alaplappal. A gepet 2 db 250
GB-s Seagate Barracuda Raid Edition SATA diszkkel hasznaltam sokaig
szoftveres RAID-1 mirror konfiguracioban. Sokszor elofordult, hogy az
egyik diszk menet kozben egyszeruen kiesett a RAID tombbol, reboot
utan pedig a BIOS nem ismerte fel ezt a lemezt. A gep teljes
aramtalanitasa, sot, a SATA kabel lehuzasa, majd visszadugasa utan
ismet ment minden a maga utjan.
Sajnos a diszk nemregiben teljesen tonkrement, azonban egy ideig csak
egy drive-val uzemelt, ekkor ilyen jelenseget nem tapasztaltam. Par
hete vettem egy Western Digital 500 GB-s lemezt, ami az elso naptol
hibatlanul ment, azonban tegnap ota megint ugyanazt csinalja, mint az
elso lemez: az OS futasa kozben egyszercsak eltunik, reboot utan nem
ismerheto fel - tap kihuz, SATA kabel ki-be, majd meg megint.

Amit probaltam:

- erosebb, jobb tap - eredmenytelen
- SATA kabel csere - szinten
- masik SATA port hasznalata - semmi javulas

Szoval most mar kicsit tanacstalan vagyok, mivel a jelenseg
diszkfuggetlennek tunik.

--
László Béres            Unix system engineer
http://www.google.com/profiles/beres.laszlo