Kunci írta:
De ha (és
>tényleg kívánom Nektek, hogy így legyen!) mégis megjelennek a sok új
>géppel akkor nehogy azt mondd, hogy szemétbe dobnád a régebbieket mert
>semmire sem tudnád hasznosítani! Ha az újabbakat raktározod akkor sem ér
>hátrány, hisz lesz egy csomó "tartalék" géped.
A "tartaléknak" nevezett gép lényege: a padláson/raktárban van és nagyon
gyorsan elavul. Senkinek nem kell 20 gép tartalékban, ha van 3-4 alkatrésznek,
az jó, a többi egyszerűen pazarlás. Egy autót ha beraksz felpolcolva két évre a
garázsba, akkor két év múlva nem akarod azért kidobni mert közben megnőtt a
benzin "hardverigénye"...
Bármilyen számítógépvásárlás csak úgy éri meg ha azonnal és folyamatosan
dolgoznak a géppel egészen addig, amíg a munka a kor szoftvereivel lehetséges
rajta.

>Na meg tehetsz be plusz
>gépeket  az irodákba, tanáriba, egyéb termekbe.
Ez igaz, de ha rendelek 1 kocsi tüzifát és hármat beborítanak az udvarra, akkor
lehet, hogy ideges leszek, pedig jövőre is lesz tél. Az adott intézmény hadd
döntse már el, hogy mikor mit akar.

>Tudom, hogy ettől még a "feleslegesen elköltött" pénz nem jön vissza de
>legalább évekig nem lesz gondod új számítógépekre.
Ahogy az előbb is írtam, a 20 gép a raktárban pont ugyanolyan gyorsan avul el,
mint amelyiket ténylegesen használják. Nem egyszerre kell 40 ugyanolyan gép,
hanem most kell 20, meg 3 év múlva megint 20 ami már az akkori szoftverekhez jó.

>SAJNOS a pályázati feltételeket EL KELL fogadni és azt is, hogy a
>módosítás, elbírálás, folyósítás, számonkérés a pályázat kiírójának a
>joga. Ez nem azt jelenti, hogy így jó, de sajnos sokat nem tudunk tenni
>ellene. Egy levelező listán legalábbis elég nehéz és értelmetlen! (Nem
>kell egyetérteni a kormány meg a parlament döntéseivel sem, de az általa
>megalkotott törvényeket el kell fogadni és be kell tartani).
Ha ebből indulok ki, akkor szüntessük meg a listát, mert úgysem érünk el
semmit? Nem cél, hogy ITT elérjünk bármit is, a lista segítségkérésre és a
problémák megbeszélésére van, senki nem várja, hogy ír ide egy mailt és
holnapra minden jó lesz.

FG