Sziasztok!

hosszú lesz, de kitartás, érdekes!!!

Adott egy tárgybeli laptop, típusát most pontosan nem tudom, de újonnan lett
vásárolva 1 hónapon belül. (kollégáé) Suliban telepítettem rá win 7-et,
driverek ok, net megy kábelen is meg wi-fin is. Otthon viszont nem akar
működni az internetkapcsolat, sem a vezetékes, sem a wlanos. Az
internetkapcsolata rádiós, egy antenna van a tetőn, abból jön le egy kábel
egy routerbe,  vmi koax-szerű kábel, megvan a helye a routeren , az
becsatlakozik. Ez a router a padláson van, a tetőtérben. Utp csatlakozásból
2 lehetőség van. Egy lan 1 és lan-2. Lan1-ből megy le a kábel a szobába, be
a hálókártyába.  (asztali gép) itt még tökéletesen működött a net, win xp
van a gépen,  tehát a gép hálókártya arouer lan-1 portjában van).

Ha ezt a kábelt kiveszem a gép hálókártyájából, és csatlakoztatom a toshiba
lan portjában, nincs net. pingelni tudok, de mást nem. válasz is érkezik
pingre, de weblapok nem jönnek be. A Toshibán már win 7 fut amúgy.

Nah ehhez a routerhez hozzácsatlakoztattak egy ap-t. Csak a szolgáltató
végezheti el a szerelést, ők adták a wifi ap-t is, ez a padláson lévő router
lan-2 portjában van. Látom a hálózat ssid-jét, de szintén nincs net wi-fin
sem. De sztem nem az ap a hibás érte, amit írtam az előző bekezdésben, h a
kábelt átdugva sem jön be weblap a toshiba laptopon. Egyelőre az ap-t ki is
iktattam, csak a router és win 7 között gondolkozok, h mi lehet a baj.

Azt hittem azért, mert a router xp platformot tűr el magával, de felhívtam
az emberkét, aki csinálta tegnap (mármint az ap beállítást, mert ezért is
szólni kellett a szolgáltatónak), és azt mondta, h neki ment win 7 tel az ő
laptopján, amit kollégám is megerősített, mert látta, ; neki ment a saját
notebookján wi fi vel is meg ha átdugta a routerből kijövő kábelt is a
gépébe, azzal is. Mi lehet a gond a kollégám gépével? Mint írtam , nekem
ment a suliban, hisz wi-fin és kábelen frissítettem ki naprakészre a win
seven-t , úgyhogy nem driverhiba.

Maga az internet az szlovák szolgáltató, határ mellett lakik kollégám, és
ott van ilyen. beszéltem a beüzemelővel, és mivel a routert meg az ap-t nem
konfigurálhatja csak ők, kérdeztem jók-e a beállítások tutira, de utána meg
is tudtam nézni, és tényleg jók voltak, mert telefonon keresztül megkaptam a
routerhez a jelszót meg a felh. nevet meg az ap-hez is. Tök egyszerű menüje
van, teljesen egyértelmű minden benne, és jól is van beállítva (sztem is). A
router egy OVIS asszem ilyen, ez a neve, az ap meg planEX, de ez sem tűnik
bonyolultnak.

Szerintetek mi lehet a gond? Tehát más gépeken megy a net, csak ezzel
nem.(de csak ezzel a kapcsolattal, hiszen máshol neteztem ezzel a
notebookal)

ya: pingelni tudok wi-firől is amúgy,van válasz is, ki is írja, h
csatlakoztatva, de nem jön be oldal. Szoftveres tűzfal nincs.

várok minden témába illő 5letet, tanácsot, találgatást is akár..

üdv,jó 7végét mindenkinek,

Gyuri