megkerestem a géptermi szabályzatunk mellékletében feltüntetett törvényi
rendelkezést:
(Közoktatási törv.)

"77 § (1) Ha a tanuló tanulmányi kötelezettségeinek teljesítésével
összefüggésben a nevelési-oktatási intézménynek, illetve a gyakorlati képzés
szervezőjének jogellenesen kárt okoz, a Magyar Köztársaság Polgári
Törvénykönyvének szabályai szerint kell helytállnia.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben a kártérítés mértéke nem
haladhatja meg

a)       Gondatlan károkozás esetén a kötelező legkisebb munkabér - a
károkozás napján érvényes rendelkezések szerint megállapított - egy havi
összegének ötven százalékát.

b)      Ha a tanuló cselekvőképtelen vagy korlátozottan cselekvőképes,
szándékos károkozás esetén az okozott kár, legfeljebb azonban a kötelező
legkisebb munkabér - a károkozás napján érvényes rendelkezések szerint
megállapított - öt havi összegét."

*2007. január 1-jétől hatályba lépett az a kormányrendelet is, amely szerint
a minimálbér összege 65 500 forint.*

*316/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet **a kötelező legkisebb munkabér
(minimálbér) és a garantált bérminimum megállapításáró 2. § (1) A teljes
munkaidőben foglalkoztatott munkavállaló részére megállapított személyi
alapbér kötelező legkisebb összege a teljes munkaidő teljesítése és havibér
alkalmazása esetén:*

*a) 2006. január 1-jétől havi 62 500 forint,*

*b) 2007. január 1-jétől havi 65 500 forint,*

*c) 2008. január 1-jétől havi 69 000 forint.*

alsó és felső határ:

*Kártérítés összege 1:* gondatlanságból eredő károkozás (maximális összeg:
32 750 Ft)

*Kártérítés összege 2:* szándékosan elkövetett károkozás (maximális összeg:
327 500 Ft)

aláírja: szülő, gyerek, szaktanár, igazgató

próbáld ki