Tény, hogy a gép többet fogyaszt mint egy Vigor vagy egy Linksys de van
amikor inkább a fenntartható kapcsolat élvez prioritást.

> 2010.05.13. 12:48 keltezéssel, Csökmei István Péter írta:
>
>  És zabál 300W-t óránként. ÉLJEN A FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉS!

Én is a PC-s megoldás mellett vagyok mert:

 - Nem csak 2, max 3 kapcsolatot lehet vele kezelni, hanem szinte
korlátlant. Lehet, hogy egyik napról a másikra hírtelen lesz még egy
kapcsolat, amin mehetne load-balance megoldással az internet. 5 perc leállás
és egy új hálózati kártya (akár vezeték nélküli is) egy PC-s megoldással,
míg célhardverrel legfeljebb firmware módosítással lehet elérni a bővítést,
ami azért elég gubancos, főleg amikben nem nagyon van gyárilag támogatva,
bár egy Linksys WRT*G(L)-vel és egy kis unix ismerettel ez is megoldható.

- Sokkal jobban konfigurálható. Nem régen cseréltem Ipcop-ot (PC-s router
OS) egy Linksys WRT54GL -re. A gyári firmware szóra sem érdemes. Jelenleg
Tomato van fent, de ez sem az igazi, lehet dd-wrt lesz a dologból, mert
egyszerűen nem nyújtja azt a konfigurálhatóságot amit megszoktam, pl. széles
körűen konfigurálható DHCP / DNS szerver, Squid (gyorsítótárral),
tetszőleges program telepítése (pl. haproxy) igen körülményes.

- Egy két magos Atomos megoldás nagyon picit fogyaszt, ugyanakkor
rendelkezik megfelelő erőtartalékkal és bővíthetőséggel a jövőre nézve. Egy
ilyenbe akár 2GB memória is elfér, amiből akár 1.5GB-ot kaphat a Squid
gyorsítótárnak, a rendszer lemez pedig lehet flash alapú (pl. CF kártya) is
olcsón. Vannak 2 PCI foglalattal rendelkező alaplapok is. A hagyományos
tápegység helyett mehet pico-psu, ami nagy hatékonysággal dolgozik.

Így összeszámolva lehet az ára egy Vigor-é, de szvsz jóval rugalmasabb.

Nem régen találtam rá a ClearOS-re. Tudja mindazt amit a pfSense, csak Linux
alapú (Red Hat) és nagyobb a teljesítmény igénye, jövő héten lesz élesítve
(ha minden jól megy).

Persze ha csak egyszerű de nagyszerű megoldásra van szükség, akkor én is
Linksys / Vigor-os megoldást javaslom.

--
Üdvözlettel,
Takács László