Üdv!

Hogy legyen valami pozitív is a Listán :-) (meg okulásnak, hátha belefuttok hasonló nyomorba), álljon itt egy jólvégződő eset:

A suliban 2 db HP ColorJet 1600 dolgozik, lassan negyedik éve.
Egyik nagy terheléssel, majd' 50.000 oldalnál tart, másik cca. 6.000-nél. (Találjátok ki, melyik van a Főnöknél... :-P)

Nagyjából egyidőben jelentkezett az a hiba, hogy a magenta színt, de csak azt az egyet egyre halványabban nyomtatta, és persze azok a színek is falsok voltak, amikbe ezt kellett (volna) keverni.

Fejvakarás, másik toner, tisztítás mit sem segített.

Két szakembert is megkértünk, nézze meg, mondja meg, mi baja, de mind sűrű vállvonogatás és szájhúzkodás mellett dobcserét, nagygenerált és hasonló őrült pénzekbe kerülő akciókat emlegettek, elmotyogva, hogy nem bizos az eredmény, de hátha...

Akkor sörörte félre a Főnök az összes próbálgatást, és közölte, hogy legyen egy új készülék...

Nekem csípte a szemem kezdettől fogva, hogy egyforma hibával halódik mindkettő, és addig túrtam-fúrtam a netet, amíg rátaláltam az alábbi leírásra (több fórumban is felbukkant):

http://www.szag.hu/1600.pdf

Biztos, ami biztos, angolos Kollégával lefordíttattam, mert az én angoltudásom enyhénszólva (töred)ékes. Nyomtató szétszed, kipucol (valóban ott ült a por a tükrön, de csak a többivel összehasonlítva lehetett észrevenni), megszárít, megszeretget, összerak, és láss csodát - nyomtat, mint újkorában...

Na, spóroltam a sulinak egy rakat pénz, jutalék nuku, csak a munka öröme... :-D

Gyuri