én a Sygate Personal Firewall használtam régebben - abba szinte mindent be lehetett állítani... öreg, régi - de jó, ha még van egyáltalán.
amúgy a proxy beállítás lehetőségét is lehet tiltani...

----- Original Message ----- From: "Mumus Elek" <zebran...@freemail.hu>
To: "Techinfo" <techinfo@lista.sulinet.hu>
Sent: Tuesday, November 09, 2010 8:45 PM
Subject: termenkéni internet szabályozás

Üdv

Internet megosztással kapcsolatos gondom lenne.
Iskolánkban 8 számítástechnika terem van. Jópár évig tökéletesen működött a következő rendszer: Minden teremben kizárólag 1 darab tanári gép kap internetet az ISA-tól. A tanári gépeken az analogx.com-ról ingyenesen letölthető proxy programot elindítva a tanár gépe proxy szerverré válik, és szórja a netet a terembe. Ehhez a diákok gépein csak annyit kellett beállítani hogy proxy szerverként a tanár gépét használják. A rendszer nagy előnye az volt, hogy akkor volt internet, amikor a tanár elindította a proxyt. Mint mondottam, jól működött a dolog, de a diákok rájöttek, hogy ha átállítják a proxyt a böngészőben, akkor másik teremből is tudják a netet lopni.
A következőkkel próbálkoztam, hogy megoldjam a gondot:
1. A tanári gépekre tűzfalat telepítek. Ebben beállítom hogy a tanári gép ne álljon szóba más terembeli gépekkel. Ezen megoldással kövekező a gond: Ilyen tűzfalat csak fizetőset találtam (Zonealarm Pro). Ez a Zonealarm amellett hogy nem ingyenes, még jelentősen le is lassította a 256 Mb RAM-al megáldott tanári gépeket. Ha esetleg tud valaki ingyenes tűzfalat, amelyben helyi címeket is blokkolhatok, megköszönném. (A ZoneAlarm ingyenes változatában pl. nem lehet) 2. Próbálkoztam az Analogx proxy helyett más proxyt pakolni a tanári gépekre. (FreeProxy) Ebben lehet szabályokat megadni, hogy kikkel ne álljon szóba a program, és még cache is van benne, amely gyorsítja a netet. Ezzel a programmal viszont az a gond, hogy szolgáltatásként indul, a gép bekapcsolása után azonnal aktiválódik, és a nem rendszergazda jogokkal rendelkező mezei tanárok le sem tudják állítani a szolgáltatást. a, Van e rá mód hogy valahogy mégis legyen joguk leállítani egy szolgáltatást, anélkül hogy teljes rendszergazdai jogot kapnának a tanárok? b, esetleg ismer e valaki másik, XP alatt futó proxy programot, amelyben beállítható, hogy csak termen belül szórja a netet, más termekkel ne álljon szóba?

Jó hosszú lett, remélem lesz azért aki végigolvassa.

Köszönöm
Horváth József