Jó reggelt!

Unokaöcsémet szeptemberben kezdtem programozni tanítani. Akkor, mivel az ő
laptopjuk a halálán volt, a jó öreg Turbo Pascalt választottam, ami kis
helyet foglal, és egyszerű bemásolással, minden telepítés nélkül már fut is.
A grafikus problémákról már írtam, de a megoldást már nem volt alkalom
kipróbálni, mert a gép végelgyengülésben megnéhaiult. Most vettek egy újat,
amin Windows 7 van, és tegnap a következőket tapasztaltuk:

A TP ugyan elindult egy ablakban szép apró betűkkel, és a karakteres
felületű programok futottak, de

   1. Alt enter hatására nem vált teljes képernyős módba, hanem kiírja, hogy
   ezt a módot a Windows nem támogatja.
   2. Ismét megpróbáltam elindítani a grafikát használó programot, amire
   ugyanezt írta ki (azzal, hogy 16 bites program, tehát ez nagyon böki a
   csőrét), de a hibaüzenet olvasását nyugtázó OK gomb hatására be is zárta az
   ablakomat kérdés nélkül. Volt Pascal, nincs Pascal.
   3. Nincs magyar billentyűzet. A jobb alsó sarokban HU van, a windowsos
   programokban jó a billentyűzet, de a Pascal ablakában angol billentyűzet
   van.

Lehet ezeken valamilyen beállításokkal segíteni?
Netán a korábban emlegetett DOSbox megoldás lenne ezekre?

Tudom, Free Pascal, de én azt kétszer próbáltam telepíteni, és egyszer se
működött, és utálom.

VP