2011.01.11. 16:04 keltezéssel, Kunci írta:
Üdv!

Van pár régi Packard Bell I Media 3323 típusú gép amik rendesen működtek, csak le lettek új gépekre cserélve kb. 1 éve. Azóta tartalékként "pihennek" itt az irodában. Elkezdtem átnézni őket és azzal kellett szembesülnöm, hogy 10-ből kb. 2 ami működik a többi el sem indul, azaz a bekapcsoló gomb megnyomásakor nem történik semmi. Első körben arra gondoltam, hogy talán az elemek merültek le de a jó gép elemét betéve a rossz gépbe sem indult el, ill. a rossz gép elemét a jó gépbe téve az működik. Aztán a tápkábel a konnektor, a táp hibájára gyanakodtam. Előző kettőt bármelyik másik vagy ugyanilyen típusú működő géppel használva minden OK.
A táápal ugyanaz a helyzet mint az elemekkel. Tehát az jó.

Az alaplap lenne a rossz? Az mitől romolhat el, úgy hogy a gép csak állt hosszú hónapokig és senki nem nyúlt hozzá?
Vagy mi más lehet még a hiba és annak okozója?

Köszi!

Nekem intel alaplapos gépek csinálták ezt hosszú raktározás után.
Próbáld egy rövidzárral bekapcsolni megkerülve ezzel az alaplap bekapcsolási logikáját. Vagyis hogy az ATX tápcsatlakozóba felülről benyomni egy drótot, gémkapcsot, ollót, stb. úgy hogy rövidrezárja a PS_ON bemenetet és egy GND vezetéket. Általában zöld drót + fekete.
http://szamitogep.hu/show/read.php?id=11588
Ettől tuti hogy bekapcsol, és szerintem másodszorra már hagyományos módon is jó lesz.