Bocsánat, közben rájöttem, hogy az előbbi tanácsommal nem vagy előbbre.
FG

From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Farkas Gábor
Sent: Monday, March 07, 2011 3:36 PM
To: Techinfo
Subject: RE: off excel segítség

Nézd meg a "Nagy" függvényt.
FG

From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Zoltán Kurucz
Sent: Monday, March 07, 2011 2:49 PM
To: Techinfo
Subject: off excel segítség

Sziasztok!

Elég rég foglalkoztam excel táblákkal és kissé megkoptak ez irányú ismereteim.

adott két oszlop A és B. Az A oszlopban nevek vannak B ben eredmények. Egy
versenyhez kell táblát csinálnom. Teszt jelleggel csak három nevet írok ide.
Adott értékhez tartozó nevet kell keresnem. Ez még ment. index hol.van
függvényekkel. Azonban kellene még egy valami feltételes dolog arra az esetre,
ha két emberke ugyanazt ugorja, ugye az index. hol.van kettős mindig az első
értéket teszi be, hogy érem el, hogy "Görcs Erik neve szerepeljen a második
helyen?

A                      B
1 nevek             eredmények
2 Gipsz Jakab   500 cm
3 Teszt Elek      510 cm
4 Görcs Erik      500 cm

B5-be kiírom az első helyezettet, alá B6... rendre a többit =NAGY(G$3:G$26;1)

majd A5-be megkeresem a B5-ben lévő eredményhez a nevet:
=INDEX($A$2:$A$4;HOL.VAN(B5;$B$2:$B$4;0)) Ez szépen vissza is dobja Gipsz
Jakabot, a második helyre viszont a második talált értéket szeretném kapni.

Segítségetek előre is köszönöm

üdvözlettel:

Kurucz Zoltán
constantinum.hu<http://constantinum.hu>