Hello
Szerintem a problémánk megoldásában  ez a szál nem visz előbbre.
Itt a:     "Két vélemény van. Az enyém és a helytelen."  típusú vita
alakulna ki. Ami sajnos jellemző Hazánkban.

Azt viszont elkezdtem ellenőrizni, hogy az adatbázis feladatok mennyire
megoldhatatlanok openoffice alatt. (win 7 -OO 3.3 illetve Ubuntu 11.04  OO
3.2.)
Persze ma reggel sok időm nem volt. de azért 3 unoka mellett simán összejött
a "kosárlabda" feladat  minden része megspékelve egy űrlappal. Mindkét
gépen.
Tehát ez nem Microsoftos feladat.
És az ismeretlen felület kivételével semmi nem jelentett problémát.

Majd lassan végigmegyek a feladatokon, persze tanulókkal, és így kialakul
egy vélemény.

Programozáshoz Linux alatt keresek megoldásokat, amelyek piac és
továbbtanulás képesek és persze pénztárca kímélők, hiszen erről lenne szó.
(bár lehet, hogy ezt a tanári levlistára kellene írnom.)

Más, de ide tartozó.
Az ide írók többnyire pedagógiai területen dolgoznak.
Előre is köszönöm mindenkinek a segítségét, aki a jelenleg váltani
kényszerülő kollégákat hasznos tanácsokkal segíti.
Akik viszont most kiélik MS gyűlöletüket azoknak azt tudom mondani, hogy
szép mert érdek nélkül teszik. Lehet, hogy sok emberben keltenek
ellenérzést, akik pedig megkedvelték volna a szabadszoftvereket és a piaci -
vállalati igény ellenére lelkesen oktatnák azon az ifjúságot.

Ennyit az oktatási részről. Szerintem ez a kisebb probléma
 (kivéve a mostani érettségit, a 22-es csapdája miatt: Ha Ms office akkor
törvénytelen a  BSA, ha openoffice akkor törvényszegés a Tanuló felé)

A másik probléma az iskolai hálózatok, rendszerek átalakítása, vagy
továbbüzemeltetése új feltételekkel..
Adminisztrációs, gazdasági területek stb.

Lehet, hogy erre kellene a figyelmet fordítani, és segítő kezet adni, akkor,
ha a dolog ténylegessé válik.

Mindenkinek BUÉK
KJ