On Fri, Jun 01, 2012 at 11:37:52AM +0200, Istvan NAGEL wrote:
> A hálózatnál lesz valószínű a bibi, ami úgy néz ki,
> hogy a sulinetes vonalon lóg a DNS szerver mixat.sulinet.hu

Ebben hány hálókártya van?

> virtuális domain van megadva, ebbe van felvéve a moodle-t futtató
> szerver, aminek a belső lába 172.16.2.250

A munkaállomásaiddal egy fizikai szegmensen van ez a láb?

> Kívülről úgy érem el (mivel kintről szinte használhatatlanul lassú volt
> a sulinetes vonalon), hogy egy helyi szolgáltató 16/2mb vonalát
> (moodle.mixat.hu név, 89.147.7.81 fix publikus IP cím)
> Port Range Forwarding-al egy routeren keresztül adom a 172.16.2.250-es
> belső címre.
> SSH, SFTP, WEB stb. működik így rajta csak a moodle nem

A moodle is "WEB". Nekem erős a gyanúm, hogy akkor az ssh, sftp, web
elérésednél is kimennek az adatcsomagok az egyik kapcsolatotokon és
bejönnek a másikon, csak ott kisebb az adatforgalom, ezért nem veszed
észre (ha ott is a publikus néven/ip-n szólítod meg a szervert).

Látni kéne a hálód fizikai szerkezetét; de így látatlanban:  azon a routeren,
ami az érintett belső hálód default gateway-e (vagy esetleg, ha egy hálón
vannak a moodle belső lábával, akkor magukon az érintett klienseken)
kellene beállítani egy plusz routolási szabályt: hogy a 89.147.7.81-es gépet a
172.16.2.250-en keresztül lehet elérni.

--
PTG
Anything is possible, unless it's not.