2013. március 7. 8:52 Rimóczi Attila írta, <
rendszerga...@szolnok-ped.sulinet.hu>:

> A "van egy problémám, de nem mondom meg mi az, tud rá valaki megoldást?"
> jellegű kérdések nem nagyon hatékonyak :-P

Ebben teljesen igazad van, ezért tettem fel a kérdést olyan formában, hogy
"tud-e valaki valami jó áttekintő irodalmat ajánlani SQL (Postgres)
optimalizálásról". Nem is vártam konkrét megoldást.

> ** **
>
> Egyébként sokszor célszerű több, kisebb műveletre bontani az SQL
> feladatokat; bizonyos esetekben rengeteg erőforrást lehet nyerni így, pl 3
> tábla érintésével sok művelet vs 6 tábla érintésével kevés kérdése.

Erről tudsz többet is mondani?
Egyébként a jelen eset igen érdekes volt: ahelyett a lekérdezés helyett,
ami 10,5 órát futott, gyorsabb lett volna néhány keresett esetre
konkretizált lekérdezéseket futtatni egymás után. Gondolom, egy óra alatt
meglettem volna vele, csak az egy óra élőmunka. (Tudod: programozó az, aki
hajlandó több napot dolgozni azért, hogy ne kelljen egy félórás munkát
elvégeznie.) De még ezzel együtt is lehet, hogy a manuális módszernél
maradok, ha ez előre világos; de csak amikor már kész volt az
SQL-lekérdezés, és  csináltam egy próbafutást az adatbázis töredékén, akkor
vált világossá számomra is, hogy mennyi időbe kerül ez. Akkor meg már
egyszerűbb volt így.

> Csak ez hivatalosan le van tagadva; mivel nem a klasszikus "gyártsunk
> minél nagyobb és *szebb SQL parancsokat, legyen bármilyen lassú is*"
> oktatott elvet követi :-]

Azt már én is tudom, hogy a valóságban nem minden van úgy, ahogy az
érettségin elvárjuk. :-)
De a gyakorlatban eddig  a lekérdezéseim többsége ésszerű idő alatt futott
le.

VP