> Most, hogy mondod, megnéztem a 40-est, és ez van az informatikánál:
> "A gyakorlati vizsga helyszínén a vizsgázónak a vizsga kezdete előtt fél
> órával kell megjelennie, ahol a
> *rendszergazda által kijelölt helyet *kell elfoglalnia." (Kiemelés tőlem)

(A megfogalmazás tőlem is....)

Azért szerepel ez a megfogalmazás a vizsgaleírásban, mert
- a rendszergazda tudja, hogy melyik gépet készítette fel a vizsgára
- a rendszergazda tudja, hogy az egyes gépeket mire (milyen
szoftverkonfigurációra) tudja felkészíteni
- a rendszergazdának kell tudnia, hogy a vizsgázók mit kértek.
- a rendszergazdának kell biztosítania, hogy a vizsgázók úgy helyezkedjenek
el, hogy egymás munkáját ne zavarják, ehhez
...- lehet, hogy át kell helyeznie néhány gépet a vizsga előtt (de nem
abban a fél órában, amikor már a vizsgázó is ott van)
...- lehet, hogy paravánokat kell felszerelnie a gépek közé
...- lehet, hogy speciális beállításokat kell alkalmaznia a tűzfalon
...- lehet, hogy át kell csoportosítania a switchekben a kábelek
csatlakozását, esetleg további switch beszerelése válik szükségessé
A rendszergaza ezek alapján megmondja legalább azt, hogy hova ülhet
vizsgázó, azaz kijelöli a helyet, esetenként a szoftverválasztástól függően
további megkötéseket tehet.
Amennyiben neki úgy jobb, az egyes gépeket egyedileg is felkészítheti,
létrehozva rajta a vizsgázó nevére szóló mappát...

Megjegyzés: Nálunk idén egy komplett termet pakolunk át egy 20 nm-es kis
teremből egy 300 fős díszterembe. (Mert ott biztosan nem lesz útban
senkinek és elég távol lesznek a gépek egymástól. A paravános megoldás elég
necces, ha ezzel 60 cm-es lehatárolt területe marad a vizsgázónak, mert a
feladatlap kinyitva ebből 40 cm. Se letenni, se kézben tartani nem tudja
rendesen.

SzTZs