Hellótok!

Jelent azért ez nekem egy kis problémát, már az, hogy 3
GB-ig lát a 32-bites rendszer, ugyanis 2**32=4 294 967 296.

Akkor
miért is nem tudja címezni legalább 4 GB-ig (mínusz a VGA memória) a 32
bites rendszer a memóriát?!

---
Szűts Ferenc
sz...@vfmk.hu
VFKKI

keltezéssel, Nagy János írta:

> [...]
amiből csak 2,6 GB látható. A BIOS-ban persze 4-et lát. Olvastam, hogy
nem lehet mind a 4 gigát használni (címzés) de nem tudom egy kicsit
feljebb tornázni a 2,6-ot legalább 3-ra? Tiltsak le valamilyen eszközt
vagy szolgáltatást? Ötleteket előre is köszönöm J.

http://www.szag.hu/illemtan.html [3]
http://sulinet.niif.hu/ [4]
> Integrál VGA esetén apertúraméret is
bejátszik.
> Nézd meg BIOS-ben mennyit kapott a VGA.
>
> Ha diszkrét
VGA van a gépben annak a memória mérete is beleszámít(hat) a 3 GB-os
címzésbe.
> + attól, hogy diszkrét a VGA és van saját memóriája még van
olyan eset, hogy lehet neki adni a RAM-ból apertúrát mellé.
> Max akkor
van értelme, ha a VGA-n lévő memória nem gyorsabb, mint a
rendszermemória. (Bár ebben az esetben elég tré a VGA és nem hiszem,
hogy számítana a gyári memóriájánál nagyobb méret. Keskeny busz
sávszélesség, gyenge GPU, stb...)

> --
> Best regards,
>
> Zsolt