Raid5 jó.
Otthonra mégsem használom.
Otthon, ahogy Molnár Péter írta, két helyre mentek.
Egyik mentés: napi mentés, ugyanabban a gépben lévő másik hdd-re. Szinkronizáció. Másik mentés: eseti rendszerességgel, de legalább havonta külső 3,5"-es WD hdd, saját táppal. Ez egyébként a fiókban pihen, távol minden ártó szellemtől... :) Pazarlás? Igen!!! Kérjetek ti is legközelebb karácsonyra! :) Családi összefogással menni fog. ;) Kevés az esély, hogy mindkét mentés egyszerre menjen tönkre. Igazából még soha nem ment tönkre semmilyen mentésem, lehet, hogy a szerencse fia vagyok? :) Más oldalról, kicsit távolabbról megközelítve: nem igazán hurcolom az adatokat, ami keveset kell, azt olyan adathordozón, aminek semmi köze a fenti mentésekhez. Kerülöm a táblagépeket, okostelefonokat (újabban megint a régi 80-as évekbeli "bunkofon" látványra hasonlítanak emberek, a fülükön egy vágódeszkányi téglalappal) sőt még a laptopokat is kerülöm, régi vágású, old timer rendszergazdaként. Azt főleg nem értem, miért kell egy külső hdd-nek állandóan bedugva lenni valahová, bár ellenpélda a fiam gépében egy terrás WD, napi 24 órában pörög 3 éve..., na jó, de arra nincs fontos adat bízva! Szintén fontosnak gondolom: Windowst futtató hdd mindig fizikailag külön hdd a gépemben, semmi nem kerül rá, csak a rendszer, visszaállítási pontok, frissítések, profilok, meg az Asztal háttérképe. :) Ezt nyírhatja a windows, ahogy akarja, miközben a másik hdd-n lévő adatokhoz (és fájlrendszerhez) akkor nyúlok, amikor kell, se többször, se kevesebbszer. Esetlegesen profilban tárolt email adatbázisok mentéséről szintén gondoskodni szoktam, vagy nem ott tárolom, vagy mentem. /ha elszállna a szélben a techinfo archívum, a mindenkori gazda szólhat, azt hiszem 1998-tól tudom előkaparni, otthoni mentésből/ Családom egyéb gépei LAN-on keresztül az én gépemre mentenek, ami aztán kerül majd tovább a fióklakó hdd-re.
Felhő?
Hát nem.
Persze vacsi (és vörösbor) közben én is megvitatnám. :))))

Most tényleg. Utoljára egy 1 GB-os Quantum hdd-m ment tönkre, amin olyan adatok voltak, ami nem volt meg máshol, ugye értitek, ennek majdnem 20 éve.
Hol vagyunk már ettől!

Adatvesztés mentes boldog új évet a lista tagoknak!

sl