Van arra valamilyen mód, hogy "klónozzam" a hardverkulcsot pl egy
tetszőleges pendrive-ra?

elmelet:

A hardverkulcs lenyege, hogy ami benne van azt nem tudod kivenni belole csak ugy, fizikai roncsolas nelkul. a kerdesre a valasz: nem. egy normalis hardverkulcs onmagaban egy mini szamitogep, mint mondjuk a chipes bankkartyad vagy a simed a mobilodban. szamolja hanyszor akartad kivenni belole az informaciot (akar lemasolni) es ha tobbszor, mint neki tetszik, akkor tobbet semmit nem veszel ki belole. itt log peldaul egy usb-s hw kulcs a kulcstartomon, ebben egy sima tanusitvany van. de ha nem a sajat driverevel es sajat programjaval probalod kiolvasni, akkor nem adja ki magabol, sot, ha eroskodsz, hasznalhatatlanna is teszi.

gyakorlat:

sokfajta hw kulcs van. usb-nek latszik de nem minde egy szimpla taroloegyseg. igen, en is csinaltam valamikor 2005 tajekan hardverkulcsot egy sima pendrive-bol, mert milyen meno volt jatszani linux alatt a PAM -mal, meg lehetett menozni, hogy nekem nem kell jelszoval belepni, hanem csak bedugtam a pendrive-ot es belepett (persze innentol ha elvesztettem, mas is be tudott lepni). nyilvan egy ilyen 'hw kulcs' semmi masbol nem allt, mint nehany file egy diszken. lehetett volna floppy is, ha letezett volna meg, de nem, usb-s tarolo volt. nyilvan ezt siman leklonozza barki, meg csak klonozni se kell, a rajta levo fileokat lemasoltam volna barmire, onnan is ment volna.

valasz:

attol fugg.

udv
adam