Sziasztok!
Pár hete kezdtünk áttérni az openlab-ra. Új szerver (alapítványi).
Linux gurunak nem mondanám magam, :) ennek az ellenkezője az igaz, de lelkes vagyok. Alapvetően szeretnék amit lehet grafikusan felületen megoldani. Bújom a barátunkat, de bizonytalanná tesz, hogy szinte ahány írás, annyi féle válasz. Próbálom a talált parancsokat, keresem hozzá a magyarázatot is, olvasom a Suse és az openlab kézikönyvet is, de az ellentmondások miatt lassan haladok.
például (opensuse alaprendszer):
csomag telepíteés: zypper search lxde, zypper in(stall) lxde. Hivatalos leírások szerint így kéne. Erre a válasz: nincs ilyen csomag. De ha: zypper ar, majd zypper in -t pattern lxde, az látszólag működik, de a felületet utána mégsem tudom elindítani. Mi az az "ar", a "-t", a "pattern"? Erről viszont nem találom a magyarázó leírást a doksiban. Telepítés után a felület nem indul, további üzenetek hada, szóval küzdök.

Néhány alap kérdés tehát a fentit használóktól, köszönöm a türelmet!!!:

 * milyen ablakkezelőt használtok - a szerveren - , ami kis erőforrás
   igényes, és működik (hogyan kell telepíteni)
 * a víruskereső clamav daemon-ként fut, ezt azt jelenti hogy
   folyamatosan ellenőrzi a szerveren átmenő adatokat? Hol, hogyan
   nézem meg az esetleges eseményeket? Grafikus felülete a clamtk.
   Zypperrel nem találom. Így nem tudom telepíteni. Alap primitív gyári
   ablakkezelő az xdm. Ha tudnám telepíteni a clamtk-t működne az xdm-en?
 * Samba megosztásokat, hozzáféréseket, jogosultságokat  nem lehet
   kizárólag az openlab böngésző felületen beállítani (ha igen hol
   hogyan)? Csak parancssori buhera?
 * Milyen registry bejegyzéssel tudom a win7 klienseken letiltani a
   (samba bejelentkezéses, intézős, saját-gépes, stb.) jegyezze meg a
   jelszót-t opciót?
 * Az openlab 32 bites. Hogyan lehet 64 bitessé tenni. Állítólag van
   ilyen csomag.
 * A szerver bios-ban a hw raid le lett tiltva, mondván, hogy az
   openlab szoftveresen raidel. Ennek hogyan lehet utánanézni, hogy
   megtörténik-e?

Természetesen igénybe vettem a huedus- openlabos támogatást is, kapcsolatban állok kollégával, de több szem többet..., illetve, nekem az most nagyobb segítség, hogy konkrét kérdésre konkrét válasz, és nem csak a parancssor és barátunk emlegetése.

Egyenlőre ennyi, de később biztos kérnék segítséget.
köszönöm
bg

---