Nem teljesen világos, mi ez az adminisztratív kontakt. Nem tudom, honnan
veszed a ,,Jelen esetben úgy tűnik, a szolgáltató nem kívánja...'' szöveget.
Írtad, hogy Péternek el kéne olvasnia pontosan a szerződé(tervezet)ét, hogy
mi van benne; talán Te olvastad? :)

Az adminisztratív contact az, akit a domainnel (zónával) kapcsolatos, és nem technikai jellegű problémákkal meg lehet keresni. Erre való ez a publikus rekord, hogy ezt listázza. Kisebb regisztrátor esetleg bevállalja, hogy saját magát írja oda, és ha ilyen jellegű megkeresés van, akkor közvetít feléd. Tipikusan nagyobbak ezt nem szokták pluszban vállalni, azon egyszerű oknál fogva, hogy nincsenek megfizetve ezért a domain fenntartásának díjával. Én, mint kisebb tárhelyszolgáltató (aki a teljes körűen adminisztrálom az ügyfél domainjét), ezt a közvetítői szerepet beállalom az ügyfeleimtől, akik rajtam keresztül intézik a domain regisztrációt is. (Nem vagyok közvetlenül regisztrátor!) De teljes mértékben meg tudom érteni azt a regisztrátort is, aki ezt nem vállalja. Itt a megrendelő felelőssége, hogy kit ad meg (nyilvános adminisztratív) kapcsolattartónak.

De szerencsére ilyet nem is kér és nem is publikál rólad senki. :)
Legalábbis az én domainjeimmel kapcsolatban semmiféle pénzügyi kontaktról
szó sincs. Te írhatsz ilyesmiről a weblapodon, ha akarsz. :)
A regisztrátor értelemszerűen elkéri a domain igénylő számlázási adatait, hogy ki tudja állítani a számlát. (És ez bizony eltérhet az igénylőtől, az adminisztratív és a technikai kapcsolattartótól is.) Viszont publikálva nincs ez az adat, abban teljes mértékig igazad van.

Technikai: na ez izgibb.  Elso ranezesre lehetne ertelme, hiszen
muszakilag ugye a szolgaltato kezeli.

Pont. (Legalábbis annyit, hogy ha megváltoznak a doaminemet kezelő DNS
szervereim IP címei, akkor ők tudják ezt a .hu alatt módosítani.)

Technikai kapcsolattartó az, aki a domain zónájáért felel a DNS-ben. Véleményem szerint ha nem a regisztrátor kezeli a dns-t az adott zónához, akkor ezt teljesen jogosan nem vállalja be, hogy ő legyen a technikai kontakt. Az már jobb kérdés, hogy mi van akkor, ha a regisztrátor egyben tárhely szolgáltató is, és a tárhely mellé a dns-t is ő fogja kezelni. A kérdés inkább itt azon van, hogy a szolgáltató kezeli-e (kérésre) a dns-t, avagy egy szabad admin felületen a megrendelő. Utóbbi esetben szerintem (részben) jogos lehet, ha nem vállalja a technikai kontakt szerepet, és ezt is a megrendelőre hárítja. Ez az én véleményem volt a kontakt bejegyzésekkel kapcsolatban, de remélem kicsit sikerült megmagyaráznom vele, hogy mire jók.

--
Hambuch Gábor
hamb...@w5.hu