mit rontottál el: semmit

nagyon leegyszerűsítve: törléssel nem törlődik egy 'adatbázisból 'rekord - csak a "törölve/nem törölve" attribútuma (a rekordnak) pl. 'true-ra változik ~tehát 'törölt állapotú lesz - de ettől még az adatbázisból fizikailag nem fog eliminálódni - és akármennyi törlés után is kb. ugyanannyi marad a mérete

~törléssel nem csökken az adatbázis mérete

- szép is lenne ha minden törlés után minden táblát újra kellene tömöríteni, indexálni, stb. az összes erőforrás akkor ennek állna folyamatosan rendelkezésre - más műveletet nem is igen lehetne implementálni

- amit te szeretnél - azt a tábla/adatbázis 'karbantartásnak nevezik (~tömörítés)

ekkor a memóriában (de akár a lemezen persze - memória és kód függvényében) létrejön egy ugyanolyan tábla; ebbe átmásolódnak a nem törölt rekordok, majd a régi tábla törlődik, ill. az új a régi nevére átneveződik, indexálódik, stb. - ekkor a törölt rekordok nyilván már nem lesznek benne az új táblában - ezért annak mérete csökken

.pst vonatkozásában:

fiókbeállítások/adatfájlok/ami kell .pst innen/

---> "azonnali tömörítés"

erre kell kattintani

(ja.. ha sosem volt tömörítve akár egy óráig is eltarthat cpu és memória függvényében.. :)

- persze üres időben parancssorból is kivitelezhető és ha gyakran teszed (az adatfájl javítást
is futtatva plusz nüansznak) - nyilván sokkal rövidebb ideig tart..