Úgy emléxem, a legtöbb kamera esetében az USB-s átvitelnél tömörítve megy
át az anyag --> nem ajánlható. Egy firewire kártya használtan kb. 500 Ft-ba
kerül, de minden második 5-10 éves laptopon is van.

> Itt egy összehasonlítás a sebességekről, bár írják, hogy win alatt
> gyorsabb az USB. (De nem gyorsabb a fw-nél.)
> Igaz, rendszergazdának van ideje kivárni míg egy 90 perces kazetta
> végigforog. :D
> http://barefeats.com/usb2.html

Vicces összeállítás, megmutatja, hogy 50%-kal gyorsabb a Win :))) (vsz
valami driverprobléma van a tesztben lévő apple cuccoknál, azoknak is tudni
kéne a 32 MByte/sec-et usb 2.0-val)
De amúgy mindenképpen 90 perc az átjátszás, ugyanis a kamera nem tud
lassabban vagy gyorsabban lejátszani, és mivel kb. 3-4 MByte/sec
sebességről van szó, se a firewire-nél, se az usb 2.0-nál nem éri el az
átviteli küszöbértéket.
Amúgy régen az volt a mondás, hogy bár az USB 2.0 papíron picit gyorsabb
(480 Mbps), de a firewire (400 Mbps) a profi, például időzítések és
átviteli stabilitás szempontból.

És még egy kapcsolódó jótanács: ha miniDV-t játszol be, olyat
bejátszóprogit használj, ami kiírja, ha van eldobott frame. Ha kell, tudok
küldeni proginevet is, amit én használok (free).
Aztán bejátszás után megint ésszel kell csinálni a betömörítést az
interlace jó kezeléséhez (vágás közben is nagyon nem mindegy a beállítás,
és persze a tömörítésnél se). Ha kell segítség, szólj!

Máté