Én már szívtam hely problémákkal, ha 0 byte free marad akkor a linux is hajlamos bootloás közben kiakadni, nem kellemes dolog. 2 fajta eset fordult nálam elő, ezért 2 külön partíciót ezek mindenképp kapnak: a /home és a /var. A /home kezelhető kvótákkal, a /var pedig a logolásból adódóan volt hogy annyira megnövekedett, hogy elfogyasztotta a teljes tárhelyet (rendellenes hibák ismételt logolása miatt). Ha ezek a rootfs-en csak könyvtárak, akkor a root könyvtárban is előállhat a 0 byte free, és máris nem indul a gép. Én a 3. pontot felbontanám, mondjuk /var 20GB, rootfs 20GB, és a maradék 920GB a /home, de átszabhatod magadnak, nem tudom miket akarsz telepíteni. Így a rootfs-en mindig van hely a logolástól és felhasználóktól függetlenül.