Ezt még pénteken megírtam csak véletlenül sikerült rossz címre küldenem. :D

Érdekelt a dolog ezért kipróbáltam egy virtualizációs környezetben, és
sikerült. A következő képpen:
(A teszt környezetemben 2db 100GB-os hdd volt a gépben a végső cél egy raid 1
tömbön lévő lvm)

                1. - Proxmox feltelepit az sda diskre úgy hogy mondjuk csak
50GB-ot használhat fel sima lvm alapon
                2. - sdb disk particionálása
                               - fdisk el létrehoztam egy üres gpt táblát
                               - cfdiskkel következő partíciókat hoztam létre
sorrendben így
                                               - 1MB BIOS boot típusú
                                               - 150MB EFI system típusú
                                               - 80GB Linux RAID típusu (így a
disken maradt kb 20gb szabad hely)
                3. - a gépet újraindítottam és elindítottam egy live ubuntuval
                               - gparteddel csokkentettem az sda3 partíció
méretét 60GB ra(ezt azért hogy majd az sdb disken lévő pv-re át lehessen
költöztetni)
                4. - gép újraindit az sda lemezről
                5. - létrehozzuk az sdb lemezen a raid tömböt és beletesszük a
kötetcsoportba majd áthelyezzük rá az adatokat és eltávolítjuk belőle az első
disket
                                               - mdadm --create --force
/dev/md0 --level=1 --raid-devices=1 /dev/sdb3  (tömb létrehozása)
                                               - pvcreate /dev/md0(ezzel
létrehoztuk a kötetkezelőnek a fizikai disket)
                                               - vgextend pve /dev/md0 (ezzel
betettük a pve kötetcsoportba)
                                               - pvmove /dev/sda3 /dev/md0
(áthelyezzük a raid tömbre a köteteket)
                                               - vgreduce pve /dev/sda3
(kivesszük a kötetcsoportból az sda3 partíciót)
                                               - pvremove /dev/sda3
                6. - újrapartícionáljuk az sda lemezt a 2es pontban leírtak
szerint
                7. - betesszük az sda lemezt a raid tömbbe
                               - mdadm --manage /dev/md0 --add /dev/sda3
                               - mdadm --grow --raid-devices=2 /dev/md0 ha
minden jól megy akkor elindul a szinkronizálás a két disk között
                8. grub feltelepítése
                               - update-grub
                               - grub-install /dev/sda
                               - grub-install /dev/sdb
                9. ha minden jól ment akkor egy reboot után indul a rendszer és
minden ok