>A Windows 8.1-es laptopból kihúztam a tápkábelt és hagytam, hogy 1%-ot merüljön, majd visszadugtam a tápkábelt. Ekkor ért a meglepetés - az akku nem töltődik!

A saját laptopomon tapasztalok hasonlót, ha az akku 70-90% között van, akkor a táp ráadásakor nem mindig kezdi azonnal tölteni az akkut!
A saját gépem Dell Inspiron 3542 i7 8gb 1TB gf940m
Ez nem hiba, hanem egy lion akku optimalizáló mechanizmus amit a bios vezérel.

Tanács:
A 8.1 laptoppal feltöltöd a "jó" akkut.
Ezt a feltöltött 8.1ből kiszerelt akkut átrakod a 10-es masinára.
A 10-es masinával lemeríted a 8.1-ből kiszerelt akkut!
10% körül rádugod és töltőt és nézd meg tölti e. Win alatt és bios alatt is nézd meg. Ha nem tölt, a bios-ban szokott lenni egy battery recalibrate vagy hasonló dolog és próbáld meg még azt is.

Majd írj hogy ment!
Üdvözlettel!