Nem tenném rá a nyakam hogy egyáltalán van benne ntc. A kínaiak mesterei annak, hogy a lehető legtöbb alkatrészt kihagyják ami nélkül még épp elműködik újkorában. Lehet is látni az üres helyeket/átkötéseket az alkatrész helyén. Ha nagyon akarja akkor azért kipróbálhatja másik biztosítékkal, már csak tapasztalatszerzés miatt is, de ha szanaszét repült a biztosíték akkor ott valami nagy áram folyt, nyilván zárlat van a primary részen. De ha durrogtatni akar akkor csakis magában, összeszerelve, és alaplapra véletlenül se szabad rádugni. Az alaplapi csatlakozón kell a zöld vezetéket az egyik mellette levő feketével rövidre zárni, de vigyázat, nagyot fog szólni, és lehet hogy a biztosítékot is kivágja.

2016.03.17. 9:22 keltezéssel, Fehér Sándor írta:
>az üveg szét is durrant a fém végeket most szedtem ki és 3T ennyi van az egyik felén

Szia!
Én nem tennék bele másik biztit próbaképpen sem, mert ha a biztosíték szétdurran annak már csak egy oka van: zárlat van valahol az áramkörben. Ehhez keressetek egy műszerész/tv szerelőt. A biztosíték cserével kockáztatsz egy nagyobb bajt, mert így még pluszban más baja is lehet mint most. A "magától megálló" (megfáradt) biztosíték tünete: csak a szál pattan el és soha nem durran szét!!!

A biztosíték leolvasott típus szerint lassú kioldású "T"-s. Ezeknél a biztosítószál közepén van egy cínpötty ezáltal lassabban old ki. Tápegységekben (is) használatosak mert bekapcsoláskor ezek az eszközök normálisan nagyobb áramot vesznek fel egy ideig mint működés közben. Ezt nevezik tranziens jelenségnek. Többek közt ezért se tégy próbát egy cserével, mert tényleg nagyobb lesz a baj.

A biztosíték értéke (A) a másik (fém) felén lesz. Általában 5A az értéke és 230Vac.

A táp tipikus hibája szokott lenni:
Pufferkondik (2db nagy) kiszárad és eldurran az utána lévő 2db tranzisztor és a graetz egyenirányító is. Van egy zöld ntc (két láb, olyan mint egy lapos kondi csak nagyobb) a körben a biztosíték körül, keress rajta hajszálrepedést mert az is megadja magát ilyenkor. Javítása,anyagköltség: 3.000ft körül, ha te csinálod és feltéve, ha ez a baja. Egy időben sokat javítottam ilyen és hasonló tápot is, ma már nem éri meg. Esetleg, ha több alkatrészt rendelsz az ebay-ről és van kedved szórakozni velük, akkor egy próbát megér mert a többi is előbb utóbb feladja.
Nálunk is sorban állnak meg, az 5 évtől régebbi tápok.

Üdvözlettel!