> Nem tudom, mi alapján került a kolléga Gyakornok fokozatba, de a 6.§ (1)
> bekezdése alapján *NEM CSAK *a NOKS-os évek számítanak!

-A Fodor Zsolt által beidézett g. pont alapján, miután ISKOLAI
rendszergazdaként még csak egy év gyakorlata volt  - de amúgy nekem ez a
kacifántos jogi szöveg túl bonyolult, főleg hogy nem ismerem a hivatkozott
jogszabályok tartalmát.
2014. szeptemberében vettük fel (kjt szerinti besorolással), gyakornoki idő
nem volt (minek is lett volna), csak a szokásos próbaidő (ami nem ugyanaz).
2015.07.01: KLIK helyett SZC, új munkaszerződés mindenkinek.
2015.09.01.: Ekkor sorolták át Gyakornok fokozatba (ami még így is
jelentett némi többletet)

Szerintem ezt vették figyelembe:
" Ettől eltérően, ha a 2015. szeptember 1-jét megelőzően létesített
jogviszonyban, nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben
pedagógus szakképzettséggel rendelkező foglalkoztatott közalkalmazott
számára a közalkalmazotti jogviszony létesítésekor gyakornoki időt nem
kötöttek ki, számára 2015. szeptember elsején kell két év gyakornoki időt
kikötni és gyakornoki idejére a Kjt. és a Kjt. vhr. gyakornokra és a
gyakornoki időre vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni."

A továbbiakat viszont nem értem:
Az Mt. hatálya alá tartozó nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő
munkakörben foglalkoztatott munkavállalót, ha munkaviszonya 2015.
szeptember 1-je előtt létesült, két év szakmai gyakorlat megszerzése után a
Pedagógus I. fokozatba kell besorolni.
Ki az, aki nem tartozik a Mt alá, az mindenkire vonatkozik, nem? Minek az
alternatívája itt a Mt? (Kjt? azaz nem állami iskolákban???)

De már talán dereng... Talán ezt a részt:
"gyakornoki idejére a Kjt. és a Kjt. vhr. gyakornokra és a gyakornoki időre
vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni"
úgy kell érteni, hogy úgy kell gyakornokoskodnia, mint ha a Kjt szerinti
gyakornok lenne.
Azaz
-nem mentora van hanem szakmai segítője
-utóbbi is rendszeresen írásban véleményezi a gyakornok fejlődését, de nem
az életpályamodell indikátorainak fényében, hanem csak szimplán egy ideális
iskolai rendszergazdával képzeletben összevetve :)
-nem az életpálya szerinti portfólióvédéssel minősül, hanem a Kjt szerint
(van pl. egy ilyen vicces szabály - 22. § (15)b - , hogy 30% felett
megfelelt - de a kérdéssor nincs megadva...)

Ez így logikus lenne, mert aki nem a Kjt alá tartozik, azt simán kirúgják,
ha nem megfelelő, tehát ott azért automatikus a besorolás.
Fura viszont, hogy az Oktatási Hivatal elnökhelyettesének körlevele szerint
mégiscsak Pedagógus I. minősítésre kell a gyakornok NOKS-osokat
jelentkeztetni.

Szóval nagy itt a zavar...

Üdv!: Szilárd